poniedziałek, 29 września 2014

Obazda , Obatzter... bawarskie smarowidlo









W zwiazku z tym ,ze trwa wlasnie slyny Oktoberfest w Monachium ,chcialabym wam zaproponowac do wyprobowania bawarskie smarowidlo :).
Obazda jest tradycyjnym bawarskim daniem :) . Mozna ja zamowic w kazdym bawarskim ogrodku piwnym . Je sie ze swiezymi preclami i popija zimny piwem .
W roznych regionach Bawari nosi rozne nazwy obazda ,obatzter itp. :) . mozna ja kupic prawie w kazdym supermarkecie ,ale jest bez porownania z ta zrobiona samodzielnie .
Pyszne polaczenie serka Camembert ,serka kremowego i masla , do tego wystarczy tylko sol ,pieprz i papryka slodka w proszku plus pokrojona w kostke cebulka.
Latwe ,proste i szybkie do przygotowania :)





Składniki

* 250 g sera camembert
* 150 g serka kremowego (typu Philadelphia)
* 100 g masla
* 1 cebula (u mnie czerwona ,poniewaz jest lagodniejsza )
* sol ,pieprz,papryka slodka do smaku




Sposób przygotowania
1.
Wszystkie skladniki musza byc w temperaturze pokojowej . Maslo ,camembert i serek kremowy musza byc miekkie.
2.
Camemberta kroimy na malutkie kawalki.
3.
Cebule kroimy w drobna kostke.
4.
Camembert ,serk kremowy ,oraz maslo przekladamy do miseczki i mieszamy widelcem ,tak aby sie skladniki dokladnie ze soba polaczyly . Mozna rowniez wykonac ta czynosc dlonia .
5.
Dodajemy cebule i doprawiamy do smaku sola ,pieprzem oraz slodka papryka .
6.
Odstawiamy na okolo 30 minut w temperaturze pokojowej aby skladniki dobrze przeszly smakiem .
7.
Na Bawarii tradycyjnie sie podaje z duzymi prezlami i zimnym piwem .



Rady

Dodatkowo mozna pokroic mala czerwona cebule w krazyki i nakladac na smarowidlo.
Naprawde warto sprobowac



2 komentarze:

  1. Choć ja sera pleśniowego nie lubię, to dziś zrobiłam tą pastę dla rodzinki i jak spróbowałam to powiem szczerze że jest wyśmienita. Dzięki tobie Urszulo będę jadła serek pleśniowy w takim składzie, :)

    OdpowiedzUsuń