poniedziałek, 16 marca 2015

Udziec indyczy z szynkowara


Wlasna wedlina , ktora jest prosta w przygotowaniu ?
Oczywiscie !
Przepis latwy do wykonania , wedlinka pycha i ta radosc , ze samemu sie ja przygotowalo :).

W zwiazku z tym , ze ja nadal na dicie przebywam , postanowilam przygotowac udziec indyczy w szynkowarze .
Szynkowar posiadam dzieki uprzejmosci firmy Tradismak (http://www.tradismak.pl/  ) .
Szynkowar jest o pojemnosci 900 ml , niby dla singli , ale szczerze mowiac dla nas jest w sam raz . Mozna bedzie czesciej cos innego przygotowywac .Dlatego w najblizszym czasie pojawia sie inne przepisy - dla mojej drugiej polowki marzy sie golonka z szynkowara ;) .

Zachecam , do wykonania samodzielnie wedlin !


Skladniki :

*2 sredniej wielkosci udzce indycze
*2 plaskie lyzeczki zelatyny
*2 plaskie lyzeczki peklosoli
*2 lyzeczki przyprawy kebabczeta (http://www.tradismak.pl/pl/p/Solo-Smak-Kebabczeta-a-40-g/172 ) lub przyprawy do gyrossa
* zabek czosnku
*2 lyzeczki majeranku

Przygotowanie :

* Mieso nalezy umyc i odzielic od skory i kosci , oraz pozbyc sie zbednych blonek , zylek lub ewentualnego tluszczu .


* Mieso kroimy w kostke o wielkosci 2 cm na 2 cm .
* Mieso umieszczamy w misce posypujemy rownomiernie zelatyna , peklosola , przyprawami , majerankiem i dodajemy czosnek . Wszystk dokladnie mieszamy .

* Nastepnie mieso ukladamy ciasno w szynkowarze (prasce ) , dociskamy tak aby sie pozbyc zbednego powietrza . Dociskamy blaszka i odstawiamy do lodowki na 48 godzin.
* Po uplawie tego czasu , szynkowar ustawiamy w garnku ( na dnie nalezy ulozyc sciereczke ) , nalewamy wode do 3/4 wysokosci szynkowara , garnek przykrywamy pokrywka , doprowadzamy do zagotowania i gotujemy przez 65 minut , kontrolujac za pomoca termometra z zestawu , aby mieso mialo 80-90 st.

* Nastepnie wyjmujemy , odstawiamy do calkowitego ostygniecia a nastepnie wstawiamy na okolo 20 godzin do lodowki.
* Aby latwo wyjac nasze mieso , nalezy szybkowar polac goraca woda i potrzasnac .

Zycze smacznego :)

8 komentarzy:

  1. Dobrze, że kupiłaś prostokątny szynkowar, z pewnością o wiele łatwiej jest wyjąć wędlinkę niż z okrągłego. Ja mam archaiczny garnek, bo muszę używać woreczków w związku z czym wyjęcie jest bardzo trudne, ale raczej nie będę kupowała nowocześniejszego.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja szynkowar polalam goraca woda , odczekalam chwile , odwrocilam , potrzaslam i ladnie mi wyszla wedlinka :)

      Usuń
  2. Szkoda ze nie mam szynkowaru, wygląda cudnie Twoja wędlinka:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aga , warto nabyc - naprawde . Przygotowanie takich wedlin nie jest trudne - smak za to swietny . Mozna dac sie ponosic fantazji . Polecam serdecznie :)

      Usuń
    2. Ja właśnie kupiłem w Łodzi na Bałudzkim 2 szynkowary 1,5kg oraz 3kg i zaczynam eksperymentować. Można łatwo kupić na Allegro. Polecam szynkowar 3kg + woreczki + termometr za około 90zł.

      Usuń
  3. Wspaniała wędlinka. Też testujemy szynkowar i stwierdzamy że bardzo przydatne urządzonko!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jestem mega zadowolona z szynkowara :) . Najpierw myslalam , ze malo to takie i co ja mam z tym zrobic a tu tak pozytywne zaskoczenie :)

      Usuń
  4. Tylko powinnaś nauczyć się pisać po Polsku. Qrwa, co za obrzydliwa maniera.

    OdpowiedzUsuń