sobota, 14 czerwca 2014

Zupa krem z dyni z fetta i orzeszkami pini

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Bardzo smaczna zupa . Ser fetta dodaje tej zupie ,to cos ;)...
Moj przepis zostal opublikowany w trzech gazetach :).


Składniki

70 dkg. dyni (juz obranej ze skory)
4-5 ziemniakow sredniej wielkosci
1 marchewka
1 mala cebula
sol,pieprz,galka muszkatolowa,papryka w proszku ,cukier
woda lub wywar z warzyw
okolo 2 lyzek octu winego

Dodatki :
ser feta ,orzeszki pini

Sposób przygotowania

1.
Dynie nalezy obrac ze skory i pokroic w kostke ,ziemniaki podobnie. Marchewke obieramy i scieramy na tarce do warzyw (grube oczka).Cebule kroimy w kostke.
2.
Cebule nalezy zeszkilc na masle .Dodajemy marchew ,dynie i ziemniaki i tak chwile smazymy wszystko razem.
3.
Nastepnie zalewamy ciepla woda lub dobrej jakosci bulionem warzywnym (mam tu na mysli ,samodzielnie przygotowany). Plyna nalezy dodac tyle ,aby bylo okolo centymetr nad warzywami jeszcze.
4.
Zupe gotujemy na wolnym ogniu ,do miekkosci warzyw. Nastepnie miksujemy i doprawiamy. Sola ,cukrem ,swiezo starta galka muszkatolowa ,octem ,pieprzem i ewentualnie curry -jezeli ktos lubi.
5.
Zupke mozna podac z grzankami ,groszkiem ptysiowym lub np. moja ulubiona wersja z pokruszonym serem fetta i prazonymi orzeszkami pini
 



 

 .

6 komentarzy:

  1. Fajny przepis - chociaż ja osobiście nie przepadam za dynią:).

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja lubie ,choc przyznaje ze trzeba ja odpowiednio doprawic ,przerobic itd. ,bo sama w sobie jest mdla :).

    OdpowiedzUsuń
  3. Do dyni trzeba się przekonać i przyzwyczaić do jej posmaku. To tak jak z fetą...najpierw nie smakuje, później a może być, a na końcu można jeść samą. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dieta moja pasja ,dokladnie tak jest jak piszesz . ja dlugo nie lubialam takiej zupy ,ale zaczelam gotowac jak dzieci byly malutkie i im diete rozwijalam o kolejne produkty . Pomalu ,pomalu zaczelam wiecej gotowac ,kombinowac ,az w koncu znalazlam taka kombinacje ,ktora mi smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda przepysznie.Uwielbiam zupę krem z dyni, jest moja najlepsza zupa ze wszystkich zup, można także powiedzieć ze wszystkich dań ! Często gości na moim stole jak tylko nadarzy się okazja.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Teraz tych okazji bedzie duzo ,bo pomalu rozkreca sie sezon na dynie :)

      Usuń