środa, 23 lipca 2014

Placuszki bananowo-jablkowe podane z konfitura z owocow lesnych





Mialam juz bardzo dojrzale banany ,wiec szybko zrobilam takie oto placuszki.



Składniki

* 2 szklanki maki
* 2 jajka
* 1,5 szklanki maslanki
* 1 lyzka cukru
* 2 dojrzale banany
* 1 lyzka soku z cytryny
* pol lyzeczki proszku do pieczenia
* szczypta soli
* 1 jablko
* konfitura z owocow lesnych lub np. wisniowa
* maslo klarowane do smazenia



Sposób przygotowania
1.
Banany rozdrabniamy widelcem i mieszamy z lyzka soku z cytryny ,aby nie przybraly ciemnego koloru.Jablka kroimy na male kawalki.
2.
Jajka: zoltka odzielamy od bialek . Bialka ubijamy ze szczypta soli na sztywno.
3.
Make ,maslanke,zoltka ,cukier,proszek do pieczenia mieszamy do uzyskania jednolitej masy ,o konsynstecji podobnej do gestej smietany.
4.
Dodajemy banany i jablka i delikatnie laczymy z piana z bialek . Odstawiamy na 15 min.
5.
Patelnie dobrze rozgrzewamy .Smazymy male placuszki na masle klarowanym.
6.
Posypujemy cukrem pudrem i podajemy z konfitura.



Rady

Placuszki smazymy na dobrze rozgrzanej pateln,ale pilnujemy aby za szybko sie nie rumienily , bo wtedy moze okazac ze ciasto w srodku sie nie scielo. Konfitura powinna miec smak kwaskowaty ,aby mogla byc kontrastem dla smaku placuszkow. Plcuszki smakuja najlepiej na cieplo. Po zdjeciu z patelni ,warto placki odsaczyc z nadmiaru tluszczu na reczniku papierowym.

8 komentarzy:

  1. lub podwieczorek :) .Dzieki Justynko:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jakie urodziwe maleństwa. :) To ja poproszę dwa, nie mam nic do kawy. :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czestuj sie prosze ,czym chata bogata czy jakos tak to bylo ;)

      Usuń
  3. Bardzo zachęcająco wyglądaja.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzieki Nataleczko :). Bedzie u mnie czesto post z placuszkami ,bo dzieciaki lubia :)

      Usuń
  4. ale smakowitości mm... a jak pięknie podane :)

    OdpowiedzUsuń